söndag 10 mars 2013

Sköna söndag

Efter att jag både igår och idag haft kontakt med doggens uppfödare så lugnade jag ner mig igår och kunde sova gott på natten. Hon tror att doggen har ett helt normal första löp. Men ska nu för säkerhets skull till veterinären imorgon så man får påklart om det är OK eller nå bobbor. Skönt att vi har sån bra kontakt med uppfödaren, bara att ringa när som helst. Det är oftast lättare att fråga av henne eftersom veterinärer här i trakten inte känner till rasen, men hon som fött upp rasen i 15 år vet ju hur hundarna är och fungerar.


Idag har jag jobbat ett skönt morgonskift, det är en helt annan stämning på söndagar i jobbet. Det är helt enkelt söndag. När jag kom hem stack sambon iväg på bortamatch och kvar lämnades jag och hunden. Vi tog täcket, massor med gott och myste ner oss i soffan och har kollat 2 kriminalfilmer :) underbart att vara lata!

Nu ska vi se ännu en film och vänta hem herrn i huset som säkert är trött och sliten. 

Nu tar vi emot en ny vecka med nya möjligheter och utmaningar!
Ha de!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar