torsdag 29 januari 2015

What's new?

Renoveringsfronten:
Vi har klart alla väggar, tak, golv, bastu, bastudörren inlagd. Så just nu håller vi på att sätta upp lister. Badrumsskåpen beställde vi från Ikea, hemkörning så det gick smidigt. De har vi skruvat ihop så de väntar på att få ta plats i wc:n. Duschskåpet har vi också hittat men ej beställt ännu, men det kommer på 2 dagar sen när vi beställer det så no hätä. Så det är bara liiiiite liiiiite kvar men ändå känns det som om det är lääääääänge ännu före allt är klart.
JA, så har vi också köpt wc-dörren, den är i glas. Jesssss, jag fick som jag ville. Väldans snygg måste tilläggas. Så den ska också sättas dit , men det blir väl till allra sist.
Men som jag längtar efter att få STÅ i en dusch. Badkar i all sin glans men duschskåpet är efterlängtat!


Träningsfronten:
Har ännu inte kommit igång till fullt efter julen men är på G. Förra veckan blev det 2 pass på gymmet, 1 dag skidåkning och några PW. Så japp nog ska jag väl komma igång igen. Behövs verkligen. Känner att min kondis försvunnit totalt. Om det är inbillning eller verklighet vet jag inte.
Har även köpt träningsnyckel till Larsmo Ghetto Gym (även kallad Sportstugos gym) , så nu har jag nära ifall jag inte orkar köra till stan för att träna. Synd bara att gymmet är så litet, trångt och inte har så många maskiner. Men något får man gjort där iallafall.
SuperBilligt och bra.
Skulle vilja anmäla mig till något halvmaraton så jag skulle få en liten kick i arslet med löpträningen. Älskar att springa men ve och fasa att komma igång igen efter att man haft paus. Nu skulle det behövas något så det är pakko att bege sig ut längs vägarna.


Vardagslivet:
Börjar se framemot mina ledig dagar i Mars. Vinterledigt då igen. Har börjat sticka, rätt så avkopplande sysselsättning. Är ute direkt jag får chansen, isen håller så där är det kanon att vara. 

Japp, nu är ni up to date igen då. Hejjps!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar