lördag 21 februari 2015

Takdropp

Moro moro. Nyvaken efter natt 2/3.....urk..ännu en natt att försöka orka hålla ögonen öppna. Nog ska det väl gå men är lite tröttare än vanligt pga. denhär usla förkylningen. blä. Försöker bota den med allt möjlig medicin och huskurer.
Men gissar det är vila som gör susen sen. 

Helgen går i ishockeys tecken. Blir att gå på Jeppis match idag och imorgon är det älskis tur, ifall hans flunssa tillåter. Nåja, iallafall måste den matchen ses.

Våren lär vara på gång, björnarna på Högholmen i Hesa hade tydligen vaknat redan också, de vaknar vanligen i Mars men nu är de i full gång redan. Nån annan som tycker att världen håller på att förändras? och snabbt går det.
Nåja, hoppas att björnarna här i nejden sussar sött ännu en månad eller två.
Jag väntar med iver på att få inleda vandringssäsongen 2015 och paddlingen också. Ska bli så kul!! Har en del utfärder redan planerade. 
Nog välkomnar vi väl våren nu, ska bli skönt med ljusare dagar och solsken.

Lite bilder från den senaste tiden. Min favoritgrejj just nu är kaffe vid villan, älskar att sitta på terassen och kika ut över isen och bara njuta av en god kaffekopp. Snart snart snart får jag flytta ut till villan. Jihoooo. Det är också något som kommer att vara super, vi har en villa att bo på! Jissus, så skoj det ska bli. Dock förbereder jag mig mentalt över hur jag ska göra ifall en ful orm ligger på gräsmattan och solar sig. Jag känner mig redan redo och tror jag ska byta namn till Ormdräparen Therese. Har fått en del tips av vana Larsmokvinnor på jobbet så dethär ska nog gå fintfint. 
Jag AVSKYR ormar. Vet ni dessutom att kräken simmar?!! Jo, det gör dom och vill väldigt gärna komma upp i båten.........hur gör man när man paddlar och anacondan ska upp i kanoten med en??? Tror jag är den som hamnar i vattnet då. Jajja, som ni märker så får jag fortsätta klura på hela denhär ormgrejjen ännu, tur att de sover vintertid. Men jaaaaa, tyvärr så finns det möjlighet att vi har en eller annan på besök vid villan isommar. Men jag ska vara beredd!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar