fredag 6 mars 2015

Nybörjarlöpning

Äntligen när vägarna är fria från is och slask så har jag startat upp med löpningen. Dock känner jag mig som en nybörjare igen.
Benen känns tunga som cement. Konditionen är dålig. Men den rätta andningen infann sig ganska så snabbt. Så nog ska det blir bra tills sommaren!
Jag skulle så gärna vilja anmäla mig till något lopp så jag skulle ha något att sikta på....men hittar ingen partner in crime.  Iallafall en resepartner skulle behövas. Tjejhelg i åbo eller hesa? Nån? 

Läste något bra i nya Runners tidningen

Det viktiga är inte hur långt du springer utan bara det att du kommer dig iväg för att träna och röra på dig.

Idag står 20 km cykling på träningsschemat. Solen skulle gärna få titta fram så blir det lite roligare. 

Nu närmar sig Lappland också. Från torsdag har jag 13 dagar ledigt!! Härligt! Då ska njutas. 
Tjingeling!

1 kommentar:

  1. jag ska väl kanske våga mig på nå lopp till sommarn, men funderar kanske va så tråkig att ja springer på jeppisdagarna eller vasamarathon :)

    SvaraRadera